18 Eylül 2015 Cuma

FIRINDA YOĞURT MAYALAMA



         Son günlerde yoğurdumu fırında mayalıyorum.Annem ve teyzem uzun zamandır yoğurtlarını böyle hazırlıyorlardı ben ise ısrarla eski usule devam ediyordum.Böylesi çok daha rahat oldu tezgahın üzerinde yer kaplamıyor üzerini örtmak yok ve çok güzel yoğurt tutuyor.

         Sütü her zamanki gibi yoğurt mayalama sıcaklığına getiriyoruz(ben serçe parmağımı batırıp yediye kadar sayıyorum yediye kadar parmağımı tutabiliyorsam tamamdır) 3 litre süte bir buçuk yemek kaşığı katı yerinden yoğurdu özeyip süte katıp karıştırıyorum ve sütün kapağını örtmeden fırına koyuyoruz ve fırının kapağını kapatıyoruz.3-4 saat bekliyoruz ve fırından çıkarıp oda ısısına gelene kadar soğutuyoruz ve soğuyunca kapağı açık olarak buzdolabına koyuyorum.

      Fırını ısıtmıyoruz .

      AFİYET OLSUN..........


3 yorum:

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık ben hep bu yöntemle cam kavanozlara mayalıyorum harika oluyor sevgiler

Kurabiye tarifleri dedi ki...

Annem de aynı şekilde buzdolabında cam kavanozlarda yoğurt mayalıyor.yoğurt yapmanın en önemli noktası pastörize edilmemiş süt kullanmak.yani marketten alınan sütlerle yoğurt olmaz içindeki probiyotik oranı çok düşük olur

Fulya Süzen dedi ki...

Biz de evde battaniye sarma yöntemiyle:)))) yoğurdumuzu yapabiliyoruz. Ne kadar keyifli oluyor değil mi ama:)))
Ellerinize sağlık sizin de, ben de beklerim:)
fulyapimlezzetler.blogspot.com